วันพุธที่ 28 มกราคม พ.ศ. 2558

แปล-สรุปบทความ

แปล-สรุปบทความเรื่องที่1
เขียนโดย :  Nendo
แปลสรุปความโดย : นางสาวพิชชานันท์ สร้อยสิงห์
รหัสนักศึกษา : 5511303017 กลุ่ม 101
Contact E-mail : pichananss16@gmail.com
วิชา ARTD3301 การออกแบบบรรจุภัณฑ์


Nendoนักออกแบบชาวญี่ปุ่นได้พัฒนาชุดช็อคโกแลตเย็นสำหรับอาร์ตติส เอกลักษณ์ของช็อคโกแลตชุดนี้มีความแปลกใหม่โดยการใช้รูปทรงของหลอดสีมาเป็นตัวช็อคโกแลตและช็อคโกแลตแต่ละหลอดในกล่องจะมีความหลากหลายของสีคือครีมรสต่างๆเช่นรสคาราเมล ชาเขียวและกาแฟมาสอดใส้แล้วห่อกระดาษเป็นป้ายระบุสีตามรสชาติต่างๆเพื่อกันนิ้วมือเปื้อนภายในชั้นช็อคโกแลตหนา ตัวกล่องจะเป็นสีมาตราฐานทำให้ได้ความรู้สึกสง่างามกับฉลากที่ออกแบบน้อยที่สุดผสมผสานกับความตื่นเต้นในวัยเด็กของการเปิดกล่องสีใหม่ๆและความตื่นเต้นในการเปิดกล่องช็อคโกแลตที่ได้รับ โดยไม่คาดคิดว่ามันคือช็อคโกแลตแสนอร่อย
Nendo, from Japan, developed a cool set of chocolates for those artsy folks out there; Edible Chocolate Paint Tubes filled with delicious molten crèmes and caramels. The cacao “pigment” is molded into small paint tubes, formed, then wrapped in individual colored labels, each named after the favors that exist beneath the layer of thick chocolate.  The box itself fuses a standard paint container and a touch of elegance, with the label minimally designed. Upon opening the container, you are overwhelmed with a sense of satisfaction knowing that your mouth is in for a delicious treat.








แปล-สรุปบทความเรื่องที่ 2

เขียนโดย :  Backbone Branding
แปลสรุปความโดย : นางสาวพิชชานันท์ สร้อยสิงห์
รหัสนักศึกษา : 5511303017 กลุ่ม 101
Contact E-mail : pichananss16@gmail.com
วิชา ARTD3301 การออกแบบบรรจุภัณฑ์
Gawatt Take-Away -Shop มีงานสร้างแก้วซีรีส์ของที่ระลึกปรับแต่งใบหน้าตามอารมณ์ของคุณหรือให้พวกเขารู้อารมณ์ของคุณ!วันนี้คุณรู้สึกอย่างไร?เศร้าหรือมีความสุข?เหนื่อยหรือเจ้าชู้? แก้วกาแฟช่วยให้คุณสามารถปรับแต่งใบหน้าและอารมณ์ของคุณในแก้วกาแฟของคุณโดยการหมุนแก้วกาแฟ เป็นวิธีที่สนุกที่จะแสดงอารมณ์ของคุณในขณะที่ทานเครื่องดื่มที่คุณชื่นชอบจาก Gawatt คอฟฟี่ช็อป ทำให้ผู้บริโภคมีปฏิสัมพันธ์กับแก้วกาแฟของพวกเขาและนำมาใช้ได้อีกครั้งอย่างสมบูรณ์ แบบที่คุณสามารถใช้ได้ซ้ำแล้วซ้ำอีก

How do you feel today? Sad or Happy? Tired or Flirty? Take Away cup lets you customize your face and mood on your cup by moving the cup sleeve. A fun way to express your emotions, while taking in your favorite beverage from Gawatt Coffee Shop. Designed by Backbone Branding, the cleaver use of printing, makes the consumer interact with their cup and is a perfect re-useable cup that you can use over and over.   
"Ladies And Gentlemen Here Is The Main Identity Of The Gawatt Take-Away Coffee-Shop, We Had A Task Of Creating A Limited Series Of Souvenir Cups. "Customize The Faces By Your Mood Or Let Them Lead Your Emotions!"  We Came Up With An Idea Of Cups With Altering Emotions. Customers Can Change The Face Expression Of Their Cup Personage By Turning The Exterior Sleeve.
download (2).jpg
download (6).jpgแปล - สรุปบทความเรื่องที่ 3
Just laid eggs
เขียนโดย: Kevin Daley
แปลสรุปความโดย :นางสาวพิชชานันท์สร้อยสิงห์
รหัสนักศึกษา:
5511303017 กลุ่ม 101
ติดต่อ E-mail: pichananss16@gmail.com
วิชา ARTD3301


สำหรับวิธีการเลือกใข่ที่ดีและสามารถตอบสนองต่อความต้องการของผู้บริโภค ประเภทสินค้านี้สามารถตอบสนองได้ดีจากความกังวลกับปัญหาความรับผิดชอบต่อสังคมเช่นความสดมันเป็นเรื่องยากที่ผู้บริโภคจะให้ความสนใจการแก้ปัญหาคือการเน้นประโยชน์ของท้องถิ่นให้กับผู้บริโภคผ่านชื่อแบรนด์ที่ตอกย้ำความคิดไข่ไก่สดๆตรงจากไก่โดยมีความคิดสร้างสรรค์เป็นการ์ตูนขี้เล่นของไก่ที่มีแตกต่างกันสามโพสท่าเป็นการการแสดงออกของแต่ละสามสายพันธุ์เพียงแค่ใช้กล่องบรรจุภัณฑ์ไข่มาตรฐานในแบบที่แปลกใหม่ช่วยในการโต้ตอบและการออกแบบเพื่อเป็นการเน้นแนวคิดแผงวางใข่สดใหม่ในกล่องช่วยให้ผู้บริโภคมั่นใจกับกระบวนการธรรมชาติของการวางใข่
แนวคิดนี้ได้รับรางวัลทองคำ Pentaward และ HAHAHA ลาร์สพิเศษ รางวัล Wallentin สำหรับแพคเกจที่สนุกที่สุดในทุกประเภทในปีนี้การแข่งขัน Pentawards 2014

Thought As part of our ongoing work with Noble Foods, we were asked to develop concepts that explored hypothetical positionings for how eggs could better satisfy or respond to consumer needs. One of the many thoughts we had was how this commodity category could respond better to concerns related to CSR issues such as food miles and related freshness. We were intrigued by the notion that, while early adopters of CSR issues find it easy to support a cause, it is harder to convert mass-market consumers unless there is something in it for them. Solution Our solution was to emphasise the benefit of locally laid eggs to consumers through a cheeky brand name that reinforces the idea of freshly laid eggs straight from the hen. The creative execution is a selection of playful caricatures of hens laying eggs with three different poses/expressions for each of the three variants. Unique features The Just Laid concept uses standard egg box packaging in a unique way that allows the consumers to interact with the pack and design. To further highlight the freshly laid concept, the fastening on the box becomes a representation of the egg itself, allowing consumers to connect with the natural process of the eggs ‘being laid’! This concept has won a gold Pentaward and also a special HAHAHA Lars Wallentin award for the most fun package across all categories, in this years Pentawards 2014 competition. - See more at: http://www.packagingoftheworld.com/2014/10/just-laid-concept.html#sthash.XcqOov7h.dpuf

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น